پیش زمینه برای مهاجرت

شاید این سوال خیلی ها باشه چه شرایط مهاجرت تحصیلی یا زندگی و شغلی در خارج از ایران چگونه است ؟

در بخش مقدمه باید بگم که ابتدا هنوز خودم مهاجرت نکردم ولی پس از پرسش و پاسخ با اهالی فن و تحقیق هایی که انجام دادم به نتایجی رسیدم که تصمیم گرفتم به اشتراک قرار دهم.

۱-هدف ما از مهاجرت چیست ؟ تحصیلی یا در حوزه کاری.

اگر جواب در حوزه تحصیلی باشد ابتدا باید مدرک بین المللی زبان ایلس یا تافل کسب کنیم. پس از اخذ نمره مورد تایید ان کشور سپس بررسی رزومه تحصیلی شکل می گیرد. شامل معدل دانشگاه و یا مدرسه . سابقه علمی . بررسی پایان نامه دانشگاه و اگر روبات و اختراعی ثبت کرده باشیم هم تاثیر زیادی در جذب دانشگاه مقصد خواهد داشت .

اگر در حوزه کاری بخواهیم مهاجرت کنیم ابتدا باید در تمامی علوم مسلط شویم و سپس با توجه به نیاز شرکت به ان جا برویم و استخدام شویم. تا زمانی که در شرکت مشغول فعالیت باشیم ویزای ما تمدید می شود.

این توضیحات برای دوستان مهندسی است که نوشتم. حالا اگر رشته ای غیر از مهندسی بخواهیم مهارجت کنیم چه؟ متاسفانه در ایران بیشتر شرکت های مهاجرتی در ایران اطلاعات کافی برای پذیرش دانشگاه هنر ندارند و صرفا پذیرش در رشته های مهندسی و پزشکی در الویت قرار دادند . از این رو تنها میتوانم به این جمله اکتفا کنم که خود از طریق اینترنت به جست و جوی دانشگاه مقصد انجام دهید و مکاتبه نمایید.

۲- چه کشوری برای زندگی ما مناسب تر است ؟

خب این سوال خیلی ها میتونه باشه بستگی به نوع زیست و میل طرف به زندگی داشته باشه نمیتونیم یک نسخه ای برای همه بپیچیم و بگوییم مثلا کشور بلژیک و قبرس و ترکیه از نظر فرهنگی به ما نزدیک است پس انجا برای زندگی مناسب است .!!

یک توضیح مختصر در باره کشور ها بدهم. بهترین کشور برای مهاجرت از نظر علمی و مهندسی کانادا و امریکا و المان هستند. پذیرش کانادا و المان راحت تر است . کشور المان شهریه ارزون تری نسبت به بقیه کشورها داره و جزو یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته است.

کانادا هم حقوق و مزایای زیادی دارد و ان هم جزو بهترین کشورهای مهاجرتی است.

کشور انگلیس و بریتانیایی و فرانسه و ایتالیا برای تحصیل در رشته هنر مطلوب هستند.

البته کشور انگلیس کمی مقررات سختی برای مهاجرین دارد و شرایط برای مهاجرین اسیایی برای زندگی سخت است . در کل هر کشوری که قصد مهاجرت دارید زودتر اقدام نمایید تا بتونید زودتر شرایط پذیرش داشته باشید.

راستی هر کشوری برای پذیرش فاکتور سنی دارد مثل در استرالیا زیر ۴۰ سال مهاجر جذب می کند. پس تا زودتر انرژی جوانی دارید زودتر برای مهاجرت و زندگی رویایی گام بردارید.

حرف اخر این شما هستید که زندگی خود را می سازید . پس تا دیر نشده بهترین راه برای زندگی انتخاب نمایید.

امیررضا صفایی

۲ thoughts on “پیش زمینه برای مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *